Příznaky problémů s filtrem pevných částic DPF.
Nejčastějším problémem je zanesený filtr pevných částic DPF. Hlavním projevem je z počátku zpožděná reakce na plynový pedál, pokles výkonu motoru. Vozidlo se opakovaně snaží o regeneraci a proto stoupá spotřeba paliva. Z výfukového potrubí jde nízký tlak výfukových plynů a nepravidelně se z výfuku značně zakouří. Po opakované neúspěšné regeneraci se řídící jednotka přepne do nouzového režimu aby ochránila motor. O problému s filtrem pevných částic DPF informuje kontrolka na palubní desce.
V případě zaneseného a neprůchodného filtru pevných částic DPF dochází k výrazému nárůstu tlaku vyfukových plynů v hlavě motoru, špatnému vyplachování spalovacího prostoru motoru, hrozí podpálení ventilů hlavy a nezřídka také k poškození turbodmychadla. Proto bychom apelovali, že ignorování těchto příznaků ucpaného filtru může vést k závažnému poškození motoru!
Výměna filtru pevných částic DPF může být ve svém důsledku ta nejlevnější z případných následných investic!